2015. január 31., szombat

Film hátán film

Az államvizsgatételek kidolgozása, hímzés, és a vásárlás/házimunka kombó mellett még mindig elég sok szabadidőm maradt, főleg hogy nem fekszem túl korán mostanában (egyetemen ez komoly gondot fog okozni :D), így a maradék időt különböző filmek, sorozatok nézésével töltöm. Na jó, olvasok is, de arra ott a másik blog, szóval itt most azt nem fejtem ki.



Az Ismeretlen Drakula az a film, amitől pontosan tudod mit vársz, és ezt meg is kapod tőle. Se többet, se kevesebbet. Szép látványvilág, rengeteg vér, erőszak, egy morális problémában vergődő főhős. Szörnyeteggé váljon-e, vagy sem?
Mindettől függetlenül azért világot nem vált a film, de arra az időre meglepően jól elszórakoztatott. Ráadásul volt annyira érdekes, hogy a befejezés láttán felmerüljön bennem, ha volna második rész, akkor azt is megnézném.










Hős6os. Ez volt az a film, aminek az első hivatalos trailer-e után közöltem barátommal, én ezt megfogom nézni. Slussz. És bár kicsit féltem, hogy a nagy rákészülés miatt csalódás lesz, a végén nagyon jól szórakoztam. Egy mese, ami tényleg nem csak gyerekeknek szól, mert annyi réteg van benne, hogy bőven talál magának mindenki olyan vonalat, ami miatt élvezni fogja. És ráadásul remekül egyensúlyozik a komor és a vidám hangulat közti vékony határon. Ezt mindenkinek látnia kell ;).


  Grand Hotel Budapest, nos én erről úgy gondoltam, egy vidám, szórakoztató film. Hm...nem egészen. Habár egynek nem volt rossz, a szórakoztató része kevésbé volt az, mint vártam. Amikor pedig vicces volt, az is inkább az abszurditásnak köszönhető. Nem mondom, hogy rossz film, de akkor épp nem erre vágytam.












 
Ha már mindenki a Mindenség elmélete lázban ég, úgy gondoltam én is elkezdek ismerkedni a témával, csak egy kicsit korábbról kezdem. Ez a 2004-es film, és Benedict alakítása valami eszméletlen benne (no igen, mikor nem az?). Ez a film nem az egész életét mutatja be, inkább a korai időszakra fókuszál, amikor kiderül a betegsége, és amikor megalkotja az elméletét az univerzum és az idő kezdetéről. Kisebb hangsúlya van a családnak és a feleségének benne, inkább az egyetem, a tudományos élet jelenik meg, bár azért itt sem kell attól félni, hogy felfoghatatlan egyenletek tömkelegét kell végig nézni.
Nekem nagyon tetszett.







De ha már elkezdtem, akkor nem álltam meg annál, így eme filmet is végig néztem. Ez a történet jóval hosszabban követi végig Stephen Hawking életét, így a mi szemünk előtt történik meg a lassú leépülés.
Sokkal nagyobb hangsúlyt kap a magánélete is, a kapcsolata a feleségével, és a mindennapos problémák.
Itt sem merülnek bele nagyon a tudományos részbe, de ez érthető, hiszen így könnyebben fogyasztható a film. Mondjuk engem lázba hozott annyira a két történet, hogy elakarjam olvasni a könyvet is hozzá. Mármint az Idő rövid történetét :D, és nem a film könyvét.
A zenéje pedig eszméletlen jó, azt hiszem egy darabig hallgatni fogom.

A két történetet nem hiszem, hogy össze kellene hasonlítani, mindkettő remek a maga nemében. Mondjuk az vicces pillanat volt, amikor az egyik filmben egy színész az apját játszotta, a másikban pedig a doktorát.
Mindenesetre emelem a kalapom eme férfi előtt. Hogy ennyi mindent elért, annak ellenére, hogy milyen akadályok gördültek elé. Hogy nem veszítette el a humorát, az életigenlését.

Nem csak filmeket nézek, hanem különböző sorozatokba is belefogok, hátha találok magamnak valami tetszetőset. Bár kezdek rájönni, hogy nem vagyok elég kitartó hozzájuk, a számomra kedves sorozatnál is sokszor a 4.-5. évadnál elveszítem az érdeklődésemet. De azért próbálkozom :D. A nagyon felkapott dolgok nekem nem jönnek be. Háromszor próbálkoztam a Trónok harcával, de nem. Egyszer belenéztem a Teen Wolf-ba is, de az első rész után feladtam. Tuti bennem van a hiba, de ha valami annyira mű, akkor nem tudom végig nézni. Minimal hitelességet kérek! Ha a film közben azon elmélkedek, mikor fog leesni a srácról az odaragasztott farkas fül/orr, akkor az gond. És persze, később kinőhetik ezen gyermekbetegségeiket, de odáig nem jutok el. Na mindegy.

Most két sorozattal barátkozom:
 Fekete vitorlák. Erre Szirmai egyik videójába figyeltem fel. Még csak a harmadik epizódot néztem végig, de egész jó. Itt mindenki kavar, mindenki nyerészkedni akar. Jah igen, és mindenki mindenkivel lefekszik. :D
A középen haladó "úriember" az egyik hajóskapitány, Vane. Még mindig azon elmélkedem, hogy karakteres arca jó képű, vagy sem. Mindenesetre figyelemre méltó hasizmokkal rendelkezik, amit minden epizódban megvillant, és olyan szemekkel, hogy hű.





Hart of dixie. Erre igazából a hímzés és anya miatt szoktam rá. Ugyanis este mindig átkocogtam hozzá a nappaliba hímezni (illetve időnként megharcolni a macskával, hogy ne akarja megenni a hímzőfonalakat), és általában abban az időpontban kezdődött ez a sorozat is a TV-ben. Itt mindenki szerelmes, csak éppen a rossz emberbe, és a másikat észre sem veszi. Na és persze rengeteget szerencsétlenkednek. Aranyos. Vicces. És megnyugtatja az embert, hogy igen, még vannak nála is bénábban a szerelmi életben :D.
Azért drukkolok, hogy végül mindenki megtalálja a párját, de mivel kint a 4. évadnál jár, úgy érzem, ez nem lesz olyan egyszerű :D.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése